تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۳۰٪ دانشجویان مهارتی تربیت شوند/کارآفرینی فرآیندی که به خلق ارزش منتهی می شود/۱۵% دانشجویان کشور در مراکز علمی - کاربردی تحصیل می کنند
تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۳۰٪ دانشجویان مهارتی تربیت شوند/کارآفرینی فرآیندی که به خلق ارزش منتهی می شود/۱۵% دانشجویان کشور در مراکز علمی - کاربردی تحصیل می کنند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان، همایش هم اندیشی نظام آموزشی و کارآفرینی که با همکاری دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان و آموزش و پرورش شهرستان گنبد کاووس در مرکز آموزش علمی کاربردی گنبدکاووس 1 برگزار شد، دکتر امیراحمد دهقانی در این هماش بیان نمود: فلسفه راه اندازی مراکز آموزشی جامع علمی - کاربردی، مهارت آموزی همراه با کارآفرینی به شاغلین و نسل جوان بوده وی افزود: برای تحقق این هدف، دانشگاه ها بایستی از نسل اول که صرفا آموزشی بودند و نسل دوم که آموزش و پژوهش هستند به سوی نسل سوم یعنی دانشگاه های کارآفرین تبدیل و حرکت نمایند. دکتر امیر احمد دهقانی اضافه کرد: دانشگاه های کارآفرین به فرد، مهارت شغلی و روحیه کارآفرینی یاد می دهد تا پس از فارغ التحصیلی بتواند براساس مهارت های فراگرفته برای خود شغل پایدار ایجاد نمایند. وی تصریح کرد: زیربنای تربیت نسل دارای مهارت با روحیه کارآفرینی، مدارس و مراکز آموزش عالی ازجمله دانشگاه های جامع علمی - کاربردی هستند که باید توجه جدی به این رسالت مهم داشته باشند. رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان با اشاره به نقش دانشگاه های نسل سوم در ایجاد کارآفرینی بیان نمود: طبق برنامه ششم توسعه باید ۳۰٪ دانشجویان در رشته های مهارتی و فنی فارغ التحصیل شوند که در حال حاضر از حدود ۴میلیون دانشجو باید ۱/۲ میلیون نفر در این رشته ها تحصیل نمایند که اکنون نصف این میزان دانشجویان در دانشگاه های مهارتی تحصیل میکنند در پایان دکتردهقانی اعلام نمود؛ باید تلاش کنیم به سطحی برسیم که دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی به اشتغال پایدار کمک نمایند.

نظر شما :