مدرس دانشگاه علمی کاربردی در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان؛

خلاقیت و نوآوری ثمره بکارگیری صحیح مهارت، تجربه و علم است

۰۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۱۰ کد : ۳۹۴۹۲ اخبار شیرپوینت
تعداد بازدید:۱۸۴۵
مریم کردی می گوید: چون می خواستم کسب مهارت را در کنار علم و دانش روز داشته باشم. چون خلاقیت و نو آوری ثمره بکارگیری صحیح مهارت، تجربه و علم است و دستاوردهای این دانشگاه نمایانگر این مهم بود، دانشگاه علمی کاربردی را انتخاب کردم.
خلاقیت و نوآوری ثمره بکارگیری صحیح مهارت، تجربه و علم است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان، مریم کردی؛ فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته طراحی دوخت در مرکز آموزش علمی کاربردی پیشگامان علوم و فنون نوین گلستان است. او  که درحال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس در نوشهر است، می گوید یکی از افتخاراتش تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی است چرا که تحصیلات آکادمیک و استفاده از علم و تجربه برای کسب موفقیت ­های بیشتر و بزرگتر امری ضروریست.

خانم کردی بعد از فارغ التحصیل شدن در دوره کارشناسی، در دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یک مدرس خبره، به تدریس مشغول می شود. وی همچنین از سال ۷۹ تا کنون، مدیر و مربی آموزشگاه آزاد در رشته فناوری مد است. خانم کردی؛ برگزیده بخش رقابتی مانتو اجتماع در جشنواره بین المللی مد و لباس فجر؛ برگزیده بخش رقابتی در تولیدات جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی استان گلستان و کسب مقام دوم شایسته تقدیر در بخش مانتو مجلسی و مقام سوم مانتو اجتماع در جشنواره مد و لباس استان گلستان را در کارنامه خود دارد.

درادامه مشروح گفتگوی این مدرس دانشگاه علمی کاربردی را مشاهده می کنید:

 

*چرا دانشگاه علمی کاربردی را برای تحصیل انتخاب کردید؟

چون می خواستم کسب مهارت را در کنار علم و دانش روز داشته باشم. چون خلاقیت و نو آوری ثمره بکارگیری صحیح مهارت، تجربه و علم می­باشد و دستاوردهای این دانشگاه نمایانگر این مهم است.

 

*چه آینده شغلی برای خودتان و فارغ التحصیلان این دانشگاه متصور هستید؟

قطعاً آینده ای بسیار درخشان زیرا کسب مهارت و آموختن علم بستر مناسبی را جهت ایده پردازی نوآوری و کار آفرینی فراهم می­کند، همچون دسترسی به آرزو هایم که با ورود به دانشگاه جامع علمی کاربردی محقق شد.

 

*به نظر شما مهارت گرایی مهمتر است یا مدرک گرایی؟

یقیناً مهارت گرایی. امروزه در دنیا میبینیم که کسب مهارت لازم جهت راه اندازی کسب و کار موفق از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

*آیا زمانی می رسید که به جای سوال از مدرک از سطح مهارت شخص سوال کنند؟

این آرزوی من و بسیاری از افراد جامعه ست و بنظر من این زمینه فراهم شده است؛ در غیر اینصورت شما این سؤال را از من نمی پرسیدید.

 

*چه اقداماتی می تواند مهارت فارغ التحصیلات دانشگاه علمی کاربردی را ارتقاء دهد؟

ایجاد بستری مناسب جهت کسب تجربه فارغ التحصیلان و شرایط مناسب جهت راه اندازی کسب و کار و همچنین
حمایت همه جانبه مسؤلین از فارغ التحصیلان در بکارگیری صحیح و هدایت آنان به سمت اجرای ایده های نو و شکوفا شدن استعدادها از جمله اقداماتی است که می تواند به بالارفتن سطح مهارت فارغ التحصیلات کمک کند.

*چه ارگان هایی می تواند فرهنگ جامعه را به سمت مهارت محوری هدایت کنند؟

دانشگاه­ها، آموزش فنی و حرفه ای هنرستان­ها و آموزشگاه­های آزاد و خلاصه تمامی مراکز آموزشی می­توانند با همکاری هم تأثیر بسزایی در این راه داشته باشند و بنظر من باید از سنین کم شروع کرد. ابتدا شناسایی استعدادها و سپس سوق دادن آن به سمت ایده آل.

 

 

*حرف آخر

در مسابقات جهانی فناوری مد که چندی پیش در ابوظبی برگزارشد از نزدیک جوانان زیر ۲۱سالی رو دیدم که کاملاً حرفه ای از طراحی لباس تا اجرای کامل طرح مورد نظر کار کردند و این امر هرگز میسر نخواهد شد مگر اینکه سعی کنیم فرهنگ علمی کاربردی را در اجتماع نهادینه کنیم.

 


نظر شما :