برگزاری نشست هم اندیشی مدیران آموزش مهارت و فناوری استان گلستان

۱۵ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۸۵۳۸ اخبار شیرپوینت
تعداد بازدید:۳۰۷
برگزاری نشست هم اندیشی مدیران آموزش مهارت و فناوری استان گلستان
برگزاری نشست هم اندیشی مدیران آموزش مهارت و فناوری استان گلستان

نشست هم اندیشی مدیران آموزش مهارت و فناوری استان با حضور ریاست دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان و رؤسای دانشکده های فنی و حرفه ای استان در محل دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان برگزار گردید. به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان، در این نشست دکتر برزعلی، رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان، این نشست را نقطه آغازی برای تعامل هر چه بیشتر متولیان نظام آموزش مهارت و فناوری در استان دانست. ایشان با اشاره به تصویب نظام آموزش مهارت و فناوری در سال 1390 توسط هیأت محترم وزیران، ارکان این نظام آموزشی را آموزش عالی مهارت و فناوری و آموزش فنی و حرفه ای خواند و متولیان آن را در آموزش عالی مهارت و فناوری، دانشگاه جامع علمی-کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه ای و در آموزش فنی و حرفه ای، سازمان آموزش فنی و حرفه ای عنوان کرد. دکتر برزعلی، برنامه ریزی عملیاتی متولیان آموزش مهارت و فناوری در استان را لازمه آسیب شناسی حوزه مهارت آموزی برشمرد. ایشان برگزاری جلسات هم اندیشی را گامی در جهت تقلیل و رفع آسیب ها عنوان و افزود: با تداوم این جلسات هم اندیشی علاوه بر تقلیل آسیب ها می توان برنامه های توسعه ای را در دستور کار قرار داد. دکتر برزعلی فقدان ارتباط مناسب با صنایع را یکی از آسیب های کنونی حوزه مهارت آموزی دانست و خواستار انعقاد تفاهم نامه جامع سه جانبه بین متولیان نظام آموزش مهارت و فناوری در استان شد که در ادامه آن تعامل سازنده با دستگاه های اجرایی استان برقرار گردد.

در ادامه، تیرانداز، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، نظام آموزش مهارت و فناوری را نظامی با افق بسیار روشن دانست و یکی از ویژگی های آن را یکپارچه سازی سیاست گذاری، هدایت و نظارت بر آموزش های مهارت و فناوری خواند. وی با اشاره به زیر نظام های آموزش مهارت و فناوری ابراز امیدواری کرد زیر نظام احراز شغل این نظام آموزشی هر چه زودتر ابلاغ و اجرایی گردد. وی در ادامه از مهمترین اهداف نظام آموزش عالی مهارت و فناوری به ایجاد ارتباط بین آموزش ها، مهارت ها، شایستگی و بازار کار اشاره کرد و نیاز سنجی استان را یکی از مهمترین لازمه های توسعه آموزش های مهارتی در استان برشمرد.

سپس رئیسی، رئیس دانشکده فنی و حرفه ای امام خمینی (ره) علی آباد کتول، مهمترین آسیب را توسعه ناهمگون رشته ها در مراکز آموزش عالی و عدم ارتباط منطقی بین رشته ها و نیاز بازار کار عنوان کرد.

در ادامه پایان، رئیس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران گرگان، بستر سازی را لازمه توسعه آموزش های مهارتی عنوان کرد و فراهم سازی مؤلفه های مختلف مهارت آموزی را نیازمند عزم ملی دانست.

سپس، تجری، رئیس دانشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان، با اشاره به تفاوت آموزش های مهارتی و نظری، نحوه ارائه دروس را در این دو نظام متفاوت خواند و برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه مدرسان نظام آموزش مهرات و فناوری را مفید بر شمرد.

در ادامه توحیدی، رئیس دانشکده فنی و حرفه ای کوثر گنبد کاووس، ضمن برشمردن مزایای نظام آموزش مهارت و فناوری به کسب مقام های مختلف توسط دانشجویان مهارتی استان در المپیادهای مهارتی کشور اشاره نمود و مهارت آموزی را لازمه اشتغال نسل جوان دانست.


نظر شما :