معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی؛ طبق اسناد بالا دستی باید ۳۰ درصد دانشجویان کشور مهارتی باشند

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی؛ طبق اسناد بالا دستی باید ۳۰ درصد دانشجویان کشور مهارتی باشند

۰۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۸ کد : ۴۷۲۶۹ اخبار زیرنویس
تعداد بازدید:۳۰۶
جهت گیری دانشگاه ایجاد مراکز کیفی و توانمند است تا بتوانند نیازهای مهارتی استان ها، مناطق و حتی شهرها را شناسایی و در جهت رفع آنها گام بردارند
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی؛ طبق اسناد بالا دستی باید ۳۰ درصد دانشجویان کشور مهارتی باشند

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان مازندران؛ نشست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با روسا، معاونین علمی و کارشناسان حوزه آموزشی واحدهای استانی منطقه 2 به میزبانی واحد استانی مازندران در ساری برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر عبدالرضا شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران ضمن خیر مقدم، بیان نمود: چیزی که امروز در کشور نیاز داریم مسئولیت پذیری، مثبت اندیشی و انگیزه بخشی به نسل جوان است علاوه بر این که باید برای داده ها و داشته هامان قدردان باشیم، باید وظیفه خطیر خود را در حوزه آموزش عالی به انجام برسانیم و گره ها را کمتر و مشکلات را یکی از پس از دیگری از میان برداریم.

مختار جلالی جواران معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی، در این نشست به تببین سیاست­ها و جهت­گیری حوزه آموزشی دانشگاه پرداخت و گفت: به شکرانه خداوند کشور ما از حیث نیروی انسانی فرهیخته وضعیت خوبی دارد و موفقیت های بسیار خوبی را در حوزه آموزش عالی کسب کرده ایم اما شکافی در تبدیل علم به مهارت، مهارت به تکنولوژی و استفاده از تکنولوژی در جهت حل مشکلات داشته ایم.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه در اسناد بالا دستی باید 30 درصد دانشجویان کشور مهارتی باشند، افزود: هم اکنون سهم دانشگاه های علمی کاربردی و فنی و حرفه ای از این حیث 8/11 درصد است و ما با ماموریت مان فاصله داریم و افزود؛ البته هدفمان این نیست که صرفا در جهت کمی و افزایش تعداد مراکز آموزش در کشور فعالیت کنیم بلکه جهت گیری دانشگاه ایجاد مراکز کیفی و توانمند است تا بتوانند نیازهای مهارتی استان، منطقه و حتی شهرها را شناسایی و در جهت رفع آنها گام بردارند.

در ادامه دکتر جلالی با بیان اینکه؛ ما به دنبال رقابت با سایر دانشگاه ها نبوده و نیستم و ماموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی رفع نیازهای مهارتی است، افزود: دانشگاه جامع به دنبال انجام وظیفه ذاتی خود یعنی ارائه آموزش های مهارتی است و اصلا به این فکر نمی کنیم که رشته های موجود در سایر دانشگاه ها را در مراکز آموزش علمی کاربردی داشته باشیم بنابراین در حوزه هایی که نیاز بازار کار است و مهارت باید آموزش داده شود، فعالیت می کنیم.

در ادامه این نشست دکتر امیر احمد دهقانی دبیر منطقه 2 دانشگاه جامع عملی کاربردی و رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان؛ به بیان رویکردها، چالش­ها و انتظارات از حوزه ستادی با تاکید بر حوزه آموزشی و با رویکرد اهم موارد منطقه و حوزه امور مدرسان پرداخت.

همچنین دکترعبدالرضا شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران به ارائه مواردی در حوزه گسترش و دکتر بابک نوروزی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان به اهم موارد حوزه خدمات آموزشی و برنامه ریزی درسی در منطقه 2 دانشگاه جامع علمی کاربردی پرداختند.

#علمی_شو_کاربردی_شو

 


نظر شما :