تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه جامع علمی کاربردی و استانداری گلستان منعقد شد

تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه جامع علمی کاربردی و استانداری گلستان منعقد شد

۱۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۲ کد : ۳۷۲۱۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۲
در نشست مشترکی بین آقای دکتر امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با آقای دکتر هاشمی استاندار گلستان و بمنظور ایجاد و گسترش همفکری و همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی در راستای رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی، سند چشم انداز و سیاستهای کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی، تفاهم نامه ای توافق و به امضاء رسید
تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه جامع علمی کاربردی و استانداری گلستان منعقد شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان، در نشست مشترکی بین آقای دکتر امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با آقای دکتر هاشمی استاندار گلستان و بمنظور ایجاد و گسترش همفکری و همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی در راستای رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی، سند چشم انداز و سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی، تفاهم نامه ای  توافق و به امضاء رسید.

در این نشست، ابتدا دکتر دهقانی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان با تقدیم ویژه نامه راهنمای مشاغل، امکانات و رشته های مراکز علمی کاربردی استان گلستان وضعیت رشته های موجود به لحاظ کمی و کیفی، رشته های جدید توسعه یافته در استان با هدف برآورده سازی نیاز استان در بخشهای مختلف کشاورزی، صنعت، مدیریت و خدمات و فرهنگ و هنر را تشریح نمودند.

 در ادامه آقای دکتر امید ضمن تشریح رسالتهای دانشگاه علمی کاربردی مبتنی بر اساس نامه و سند جامع راهبردی این دانشگاه به بیان ماموریت ها و وظایف محوله به این دانشگاه از جمله صلاحیت حرفه ای، ایجاد و گسترش پودمان های تخصصی رشته های جدید مورد تقاضای بازار کار و دستگاه های اجرایی،  بیان فرمودند که دانشگاه با ماموریت گرایی مراکز و  تضمین کیفیت می تواند گام بسیار بلندی در راستای مهارت آموزی همراه با نوآوری، خلاقیت و اشتغال پایدار بردارد. در این راستا دانشگاه علمی کاربردی توانسته است تا با ایجاد مراکز نوآوری و خوشه های فناور در این زمینه نیز توفیقات زیادی بدست آورد. ایشان افزودند که یکی از مزایای دانشگاه جامع علمی کاربردی انعطاف پذیری توسعه رشته ها در این دانشگاه است یعنی چنانجه نیاز بخش خاصی که متقاضی تربیت نیروی ماهر کار بوده است برطرف شود، می تواند اجرای آن سرفصل متوقف و سرفصل دیگری که در راستای نیاز فعلی منطقه است، جایگزین شود.

آقای دکتر هاشمی نیز به بیان اهمیت موضوع مهارت افزایی و ضرورت فراگیری جنبه های کاربردی دانشجویان دانشگاه های نظری پرداخته و تهیه و اجرای طرح نیازسنجی آموزشی، شغلی و مهارتی  بخشهای مختلف دولتی و غیردولتی را گامی در جهت دوره های آموزشی مقطع دار، پودمانها و دوره های کوتاه مدت معرفی نمودند و بر ماموریت گرایی مراکز آموزشی علمی کاربردی و تلاش در جهت احصاء دوره های مهارتی دارای مزیت نسبی اشتغال و مورد نیاز استان به خصوص در بخش روستا تاکید نمودند.


نظر شما :